Wat er aan vooraf ging - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Jan Huisman - WaarBenJij.nu Wat er aan vooraf ging - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Jan Huisman - WaarBenJij.nu

Wat er aan vooraf ging

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juni 2019 | Nederland, Nijkerk

Wat er aan vooraf ging.

Het heerlijke lied van Paul de Leeuw in duo met Fernando Lameirinhas heeft ons altijd al geïnspireerd; “Naar het zuiden, vogels trekken naar het zuiden”. Zo’n zin, daar kun je op momenten volledig bij wegdromen. In gedachten ben je op pad, fietsend naar de zon en je dagdroomt je onderweg langs prachtige streken. De mooie beelden en al de ons bekende emoties, die fietsvakanties oproepen, projecteren zich bijkans aan de binnenzijde van je gesloten oogleden. Hhmm.....

Het besluit om met soepele cadans over de “Groene wegen naar de Middellandse zee”* de zon proberen te vangen heeft een heel wat banalere maar ook weer speciale oorsprong. We hadden plannen om de route “Groene valleien”* vanuit huis te gaan fietsen. Tot een vriendin mij vroeg te komen helpen op de camping in Frankrijk waar zij bedrijfsleider is. Dat vormt ineens een heel ander avontuur, heel uitdagend. “Ga het gewoon doen, en dan fietsen we daar toch naar toe” suddert nog wat dagen na in mijn gedachten. Dan gooien we onze plannen om en ik ga na jaren weer eens de sfeer op een camping opsnuiven. Trijntje kan tenslotte terug met het vliegtuig vanaf Nice. Onze vriend, de man van, zorgt voor transport terug van spullen en fietsen.

De routine handelingen van de voorbereiding worden opgestart en afgelezen van onze al jaren gehanteerde checklist “Fietskampeervakantie”. Gatver, sluipt er toch weer zo’n Engels pouha-woord in. We starten op zaterdag 15 juni vanaf Maastricht en denken 15 a 16 fietsdagen van gemiddeld 85 kilometer nodig te hebben. In Crest (Drome regio) stappen we af van de “Groene wegen naar de Middellandse Zee” route en volgen een eigen uitgezette route naar Castellane. We hebben er zin in; op weg naar weer een mooie beleving.

*zie de site van Europa Fietsers.

• 06 Juni 2019 - 10:51

Michel:

Hi Jan en Trijntje,

Veel plezier en Jan, ik ga je een paar keer zien op de camping.

Trijntje zie ik in Nedeland wel weer.

Liefs,

Michel.

• 06 Juni 2019 - 13:53

Catrijn:

Hoi Trijn en Jan,
    Samen op naar weer een nieuwe uitdaging. Lekker samen fietsen en dan Jan op de camping aan het werk.
    Trijn jij weer alleen naar huis is best wel raar denk ik. Gewoon een paar keer daar na toe. Het gaat vast lukken allemaal. Veel plezier en geniet van alles wat jullie gaan doen.

• 06 Juni 2019 - 17:22

Alice:

Alvast veel plezier en genieten!

• 11 Juni 2019 - 07:29

Marica:

Heel veel plezier, leuk om alles weer te lezen!! Voorzichtig. xxx

• 12 Juni 2019 - 06:50

Joke:

Veel fiets plezier, geniet er lekker van.
    Groetjes Joke en Ko.

• 19 Juni 2019 - 12:19

Els Van Der Leeden:

Hoi jongelui, toch de blog gevondrn!!

Jan

Echt zelf fietsen, zoals voorheen, is niet echt realistisch door lichamelijk malheur. De elektrische fiets heeft bij ons vroegtijdig zijn intrede gedaan. Wat blijft is de wind om je oren, na enkele kilometers je hoofd al volkomen leeg, intens genieten. Fietsen over binnen- en buitenlandse wegen is; beleving, onverwachte ontmoeting, horizon verbredend, gezond, ontstressend; alleen de lichamelijke uitdaging is deels weggevallen. Al die andere redenen boeien ons in die hoge mate om het vooral te blijven doen. Honderden kilometers fietsen, met tentje en lichtgewicht uitrusting, langs de mooiste routes van Europa. Meest autoluw, vaak fietspaden maar vooral wonderschone omgevingen. Trijntje en Jan staan meestal te trappelen van ongeduld. Moet je daarvoor een beetje gestoord zijn? jazeker!

Actief sinds 28 Mei 2018
Totaal aantal bezoekers 19030