Rustdag in Charmes - Reisverslag uit Charmes, Frankrijk van Jan Huisman - WaarBenJij.nu Rustdag in Charmes - Reisverslag uit Charmes, Frankrijk van Jan Huisman - WaarBenJij.nu

Rustdag in Charmes

Door: Jan Huisman

Blijf op de hoogte en volg Jan

23 Juni 2019 | Frankrijk, Charmes

Rustdag Vrijdag 21 juni 2019 in Charmes.
Geeft zo’n rustdag nou een soort van verplicht gevoel, hebben we het echt nodig. Met de elke dag weer op en neer deinende route kunnen we volmondig bevestigen dat deze dag niksen ons goed zal doen. Je kunt best verder de volgende dag maar de dag na rust heeft meer energie in zich. De fietsen even nazien op gevoelige punten is snel gedaan. Rustig liggend in onze stoelen geeft deze jour de repos je de tijd tot mijmeringen over uiteenlopende zaken. Neem nou alleen al de naam van het stadje waar we nu verblijven. Charmes. charmes van wat? Het stadje heeft mooie charmante doorkijkjes, vooral bij de Moezel, pardon la Moselle. Alles heeft zo zijn charme; is dat echt wel zo. Een charmante man weet zijn omgeving en de dames te behagen met zijn goede manieren. De charmes van een dame kent een figuurlijke variant maar ook een wat amoureuser bedoelde lichamelijke metafoor.

Hmmm, het is maar goed dat we morgen verder gaan.

• 24 Juni 2019 - 14:54

M.vandebelt@upcmail.nl:

Verdiend is de rustdag!

• 24 Juni 2019 - 15:23

Betsie:

Een Charmante uitleg over het plaatsje Charmes

Jan

Echt zelf fietsen, zoals voorheen, is niet echt realistisch door lichamelijk malheur. De elektrische fiets heeft bij ons vroegtijdig zijn intrede gedaan. Wat blijft is de wind om je oren, na enkele kilometers je hoofd al volkomen leeg, intens genieten. Fietsen over binnen- en buitenlandse wegen is; beleving, onverwachte ontmoeting, horizon verbredend, gezond, ontstressend; alleen de lichamelijke uitdaging is deels weggevallen. Al die andere redenen boeien ons in die hoge mate om het vooral te blijven doen. Honderden kilometers fietsen, met tentje en lichtgewicht uitrusting, langs de mooiste routes van Europa. Meest autoluw, vaak fietspaden maar vooral wonderschone omgevingen. Trijntje en Jan staan meestal te trappelen van ongeduld. Moet je daarvoor een beetje gestoord zijn? jazeker!

Actief sinds 28 Mei 2018