Voorbereidingstress - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Jan Huisman - WaarBenJij.nu Voorbereidingstress - Reisverslag uit Nijkerk, Nederland van Jan Huisman - WaarBenJij.nu

Voorbereidingstress

Door: Jan Huisman

Blijf op de hoogte en volg Jan

03 Juni 2018 | Nederland, Nijkerk

Voorpret is een van de leukste dingen van het plannen van een fietsvakantie. Nu kan die pret gedeeltelijk omslaan in voorbereiding-stress voor mensen die daar gevoelig voor zijn. Bij Bart viel het heel erg mee begreep ik en Trijntje en ik hebben het geluk van de ervaringen van onze vorige Europa fietsreizen. De checklijsten van Bever en Zwerfkei zijn door de jaren heen aangevuld, doorgestreept en verbeterd tot de huidige Huismanproofversie die wij bijna blindelings kunnen vertrouwen en gebruiken.

Alles wordt even getest op goede werking en reserve onderdelen die we niet meer hebben, aangeschaft. We nemen minimale kleding mee, alles om overbodige ballast te vermijden. Alle maaltijden worden op een gaspitje bereidt maar Bart moet in zijn eigen tent als eerste koffie zetten want anders kom je de dag niet goed door uiteraard. Dan zit er niet anders op een kleine waterkoker mee te nemen. Onze nieuwe fietsen, KOGA E-Inspire voor de liefhebbers, hebben net hun eerste 1000 km servicebeurt gehad. De kamer ligt vol met fietskar en bagagetassen en daardoor begint het echt te kriebelen nu.

• 04 Juni 2018 - 09:35

Marica:

Het schiet op ….spannend!

• 04 Juni 2018 - 11:35

Michel:

Nog een paar dagen geduld... Succes !!!

• 04 Juni 2018 - 13:01

Tine Faber:

Wat spannend en sportief.
    Heel veel succes!

• 04 Juni 2018 - 19:42

Lex:

Een hele onderneming, ben benieuwd Jan.

• 04 Juni 2018 - 20:30

Annette:

Ik doe het jullie niet na en vind jullie al bij voorbaat toppers. Leuk om mee te maken, wat jullie allemaal gaan beleven tijdens deze tocht. Nog een paar dagen 'rust" en dan in de startblokken. heel veel succes !!!

• 04 Juni 2018 - 20:31

Sabine:

Vooral die lijstjes, zo herkenbaar Huisman, haha!
    Heel veel plezier!

Marcel En Marica :

Jan Trijntje en Bart heel veel succes samen

• 09 Juni 2018 - 09:18

Catrijn:

Beetje laat maar Bart Trijn en Jan veel fiets plezier samen. Zet hem op.

Verslag uit: Nederland, Nijkerk

Fietspeditie Rome 2018

Naar Rome fietsen?

Het is afgesproken, het gaat echt gebeuren. Hoera, heerlijk en eindelijk, op 8 juni van dit jaar vertrekken we naar Rome. Vanaf ons huis in Nijkerk en op de fiets. Het idee heeft niets met de goedevoornemenshype rond de jaarwisseling te maken maar is wel, bij een gezellig familie samenzijn, in die periode ontstaan. Hoe verzinnen drie, lichamelijk, licht aangetaste mensen het een fietsreis naar Rome te willen maken? Het antwoordt is zo simpel als de vraag. De ene is enthousiast gemaakt door de 2 anderen die al jaren zijn aangetast door het fietsvakantievirus. Die ene heeft wat hartproblemen, de tweede enige reumaklachten en derde is op lastige plekken aangetast door artrose verschijnselen. Echt zelf fietsen, zoals voorheen, is om die redenen niet echt realistisch. De elektrische fiets heeft bij ons drieën vroegtijdig zijn intrede gedaan. Wat blijft is de wind om je oren, na enkele kilometers je hoofd al volkomen leeg, intens genieten.

Fietsen over binnen- en buitenlandse wegen is; beleving, onverwachte ontmoeting, horizon verbredend, gezond, ontstressend; alleen de lichamelijke uitdaging is deels weggevallen. Al die andere redenen boeien ons in die hoge mate om het vooral te blijven doen. Honderden kilometers fietsen, met tentje en lichtgewicht uitrusting, langs de mooiste routes van Europa. Meest autoluw, vaak fietspaden maar vooral wonderschone omgevingen. Trijntje, Bart en Jan staan te trappelen van ongeduld. Moet je daarvoor een beetje gestoord zijn, jazeker?!

29 Augustus 2018

Het laatste lood

07 Juli 2018

Italiaanse ingrediënten
Jan

Echt zelf fietsen, zoals voorheen, is niet echt realistisch door lichamelijk malheur. De elektrische fiets heeft bij ons vroegtijdig zijn intrede gedaan. Wat blijft is de wind om je oren, na enkele kilometers je hoofd al volkomen leeg, intens genieten. Fietsen over binnen- en buitenlandse wegen is; beleving, onverwachte ontmoeting, horizon verbredend, gezond, ontstressend; alleen de lichamelijke uitdaging is deels weggevallen. Al die andere redenen boeien ons in die hoge mate om het vooral te blijven doen. Honderden kilometers fietsen, met tentje en lichtgewicht uitrusting, langs de mooiste routes van Europa. Meest autoluw, vaak fietspaden maar vooral wonderschone omgevingen. Trijntje en Jan staan meestal te trappelen van ongeduld. Moet je daarvoor een beetje gestoord zijn? jazeker!

Actief sinds 28 Mei 2018
Totaal aantal bezoekers 19028