Route afwijking. - Reisverslag uit Villiprott, Duitsland van Jan Huisman - WaarBenJij.nu Route afwijking. - Reisverslag uit Villiprott, Duitsland van Jan Huisman - WaarBenJij.nu

Route afwijking.

Door: Jan Huisman

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Juni 2018 | Duitsland, Villiprott

Route afwijking.
Woensdag 13 juni 2018. 90 - 508.
Soms komt het voor dat de door ons afgelegde etappe afstanden niet matchen met die van de routeboekjes. Vooral richting binnenland in niet toeristische gebieden is er geen camping te vinden en onze route ging een stuk het binnenland in om verderop weer bij de Rijn uit te komen. Ons bleef niets ander over dan de route een stuk te laten voor wat het is om toch bij een camping onder Meinz-Wiesbaden uit te komen.

Simpelweg betekende dat gewoon verder langs de Rijn en in Boppard hebben we inkopen gedaan en een mooie stempel gehaald voor ons stempelboekje bij het Pfarreramt van de stad. Typerende altstad maar het leek wel eentje uit het Midden-Oosten als de vakwerkhuizen ons niet bij de pinken hielden. Busladingen oosterlingen uit China en c.s. bezoeken Europa en dat is hier te merken.

Op zeker moment hebben we even flink doorgefietst en kregen daardoor zin in goede koffie met wat lekkers. Dat kun je de Duitsers nageven, grote koffiekoppen en dito taartpunten, heerlijk, zeker als je genoeg energie verteert. De route was opnieuw bespikkeld met een kasteel of ruïne per kilometer, je blijft bezig met fotomomenten. Op wat verder van de rivier gelegen stukken waren de paden omzoomd met prachtig ingezaaide veldbloemen.

We moesten dwars door de grote stad Mainz naar de andere Rijnoever en dat was toch wel even een dingetje. Zeker toen bij navraag bij een passant bleek dat we 180 graden verkeerd koersten. Terug maar weer en dit keer vonden we de Rijn en de brug er over naar Wiesbaden vrij snel. Maar druk, druk, en fenomenaal hoe die duizenden auto’s, fietsers en wandelaars zonder ongelukken door elkaar heen krioelden zonder noemenswaardig om zich heen te kijken; leek ons tenminste.

We staan op een aardige kamping die echter het merkwaardige reglement hanteert dat ieder kleine tent op het tentenveld moet, jeugd en ouderen door elkaar. We konden geen caravanplaats krijgen met stroom hoewel we best daarvoor wilden betalen; regel is regel, befehl ist ......... oh nee Huisman, niet netjes jegens je gastheren. Maar toch. Er zijn een soort overdekte overdekte picknick tafels gecreëerd waarvan wij er een hebben geconfisqueerd om als keuken en eetkamer te gebruiken. We gaan vroeg de tent in, het is weer snel koud vanavond.

• 14 Juni 2018 - 05:55

Sabine:

Heb weer smakelijk gegniffeld om je manier van schrijven!
    Geniet er nog even van, al heb ik niet het idee dat jullie dat niet doen.
    Liefs

Els:

Leuk reisverslag Jan, ik geniet er van. Liefs Els

• 14 Juni 2018 - 20:31

Theo:

Befehl ist Befehl. Jawohl!! Nothing has changed.

• 14 Juni 2018 - 21:19

Marica:

Mafkees die campingbaas.....snel slapen en op naar de volgende camping ( lees :hotel)!
    Veel fietsplezier. Dikke kus voor alle drie.

• 14 Juni 2018 - 21:18

Marica:

Veel fietsplezier. Dikke kus voor alle drie.

• 15 Juni 2018 - 07:37

Hanneke:

Goedemorgen!

Staan jullie op zo'n kaal veld, wel primitief.
    Door zo'n vreemde, drukke stad op de fiets, neem m'n petje af voor jullie!
    Ja, ja, wie verre reizen doet kan veel verhalen.
    En wat zien jullie veel, van ruines, vakwerkhuizen, wilde bloemen tot massa's chinezen....
    Mooie voortzetting!!

• 15 Juni 2018 - 09:53

Bob Hazelhoff:

Toch jammer dat ik niet gevraagd ben voor die fietstocht naar de Paus. De dicipline op de Duitse campings hebben wij ook meegemaakt. Minder leuk maar het zijn vaak zeer nette plaatsen om te kamperen.
    Bij Boppard kwamen we "s avonds laat aan .Komt meteen zo'n "lederhoze"en schreewde"hier melden" Ik schreeuw meteen terug "jawohl mein fuhrer" Toen werden ze vriendelijker.Het blijft er in zitten.
    Gewoon doorgaan met fietsen en genieten . Gisteren was jullie oom jarig,ik ben nog naar de verjaardag geweest. Het was druk en erg gezellig.Ze kwamen allemaal met de auto, niemand had een electrofiets.

Verslag uit: Duitsland, Villiprott

Fietspeditie Rome 2018

Naar Rome fietsen?

Het is afgesproken, het gaat echt gebeuren. Hoera, heerlijk en eindelijk, op 8 juni van dit jaar vertrekken we naar Rome. Vanaf ons huis in Nijkerk en op de fiets. Het idee heeft niets met de goedevoornemenshype rond de jaarwisseling te maken maar is wel, bij een gezellig familie samenzijn, in die periode ontstaan. Hoe verzinnen drie, lichamelijk, licht aangetaste mensen het een fietsreis naar Rome te willen maken? Het antwoordt is zo simpel als de vraag. De ene is enthousiast gemaakt door de 2 anderen die al jaren zijn aangetast door het fietsvakantievirus. Die ene heeft wat hartproblemen, de tweede enige reumaklachten en derde is op lastige plekken aangetast door artrose verschijnselen. Echt zelf fietsen, zoals voorheen, is om die redenen niet echt realistisch. De elektrische fiets heeft bij ons drieën vroegtijdig zijn intrede gedaan. Wat blijft is de wind om je oren, na enkele kilometers je hoofd al volkomen leeg, intens genieten.

Fietsen over binnen- en buitenlandse wegen is; beleving, onverwachte ontmoeting, horizon verbredend, gezond, ontstressend; alleen de lichamelijke uitdaging is deels weggevallen. Al die andere redenen boeien ons in die hoge mate om het vooral te blijven doen. Honderden kilometers fietsen, met tentje en lichtgewicht uitrusting, langs de mooiste routes van Europa. Meest autoluw, vaak fietspaden maar vooral wonderschone omgevingen. Trijntje, Bart en Jan staan te trappelen van ongeduld. Moet je daarvoor een beetje gestoord zijn, jazeker?!

29 Augustus 2018

Het laatste lood

07 Juli 2018

Italiaanse ingrediënten
Jan

Echt zelf fietsen, zoals voorheen, is niet echt realistisch door lichamelijk malheur. De elektrische fiets heeft bij ons vroegtijdig zijn intrede gedaan. Wat blijft is de wind om je oren, na enkele kilometers je hoofd al volkomen leeg, intens genieten. Fietsen over binnen- en buitenlandse wegen is; beleving, onverwachte ontmoeting, horizon verbredend, gezond, ontstressend; alleen de lichamelijke uitdaging is deels weggevallen. Al die andere redenen boeien ons in die hoge mate om het vooral te blijven doen. Honderden kilometers fietsen, met tentje en lichtgewicht uitrusting, langs de mooiste routes van Europa. Meest autoluw, vaak fietspaden maar vooral wonderschone omgevingen. Trijntje en Jan staan meestal te trappelen van ongeduld. Moet je daarvoor een beetje gestoord zijn? jazeker!

Actief sinds 28 Mei 2018